The VALETZ Magazine nr. 4 (IV) - listopad 1998
[ ISO 8859-2 ]
( wersja ASCII ) ( wersja CP-1250 )
poprzednia strona 
			powrót do indeksu następna strona

VALETZ KONTAKT INFORMACJE
 
Test zamiast koszmarnego szkolnictwa
Enkidu (redakcja@valetz.pll)

Uwaga przeprowadzę teraz pokazowy test klasyfikacyjny, który wyeliminuje w przyszłości długotrwały i kosztowny proces kształcenia i wychowania. Proszę stanąć na rękach pod ścianą, dopiąć rozporek, bo oto czytam pierwsze pytanie:

1. Kim chcesz być?
a) mało operatywnym, w pełni zrelaksowanym pasterzem kóz, o bogatym życiu wewnętrznym, który zna mowę zwierząt;
b) tłustym finansistą, który jest zadowolony z życia tylko wtedy, gdy profesjonalistka obrzuca go wyzwiskami i każe przynosić w zębach brudną bieliznę.

2. Co byś wybrał, gdyby wróżka kazała?
a) dziurawy worek, szczęśliwe, biedne życie.
b) bajeczne bogactwo, stres i nieudane życie osobiste.

BACZNOŚĆ! Podliczamy punkty. Za każdą odpowiedź „a” otrzymujesz zero punktów. Za każdą odpowiedź "b" otrzymujesz 50 punktów.

Interpretacja:

- Jeżeli otrzymałeś 100 punktów, jesteś w dechę chłop, możesz zostać członkiem loży, pełnić kierownicze funkcje w międzynarodowych korporacjach i zapisać się do klubu golfowego.

- Jeżeli otrzymałeś 50 punktów, jesteś schizolem. Z powodzeniem możesz zostać politykiem i dawcą nasienia dla banku spermy, zajmować menadżerskie stanowiska w firmach o zasięgu krajowym oraz być przyjętym do klubu rotariańskiego.

- Jeżeli nie otrzymałeś punktów, możesz zostać poetą, policjantem, księdzem czy nauczycielem. Dostaniesz klitkę w bloku, prawo jazdy i darmową parę wrotek. Mamy nadzieję, że jeśli wygrzejesz kilka razy głową w słup, to będziesz mógł się poddać ponownej weryfikacji.

Uważam powyższy test za przełom na miarę kopernikańskiego. W gruncie rzeczy całe oświatowo-wychowawcze zamieszanie jest o to, kto kim będzie w przyszłości pomiatał. Uważam proponowane wyjście za bardziej humanitarne, gdyż pomiatanym zaoszczędzi ono oświatowej pralni mózgów, wielu nerwic, rozstroju zdrowia i pozwoli uratować im resztki szacunku dla samych siebie. Co najważniejsze opcja ta pozwoli zachować wszystkim wrodzoną człowiekowi pogodę ducha, którą szkoła wykorzenia ze szczególną zajadłością.

Rozumiem, że istnieje pewna grupa osób psychologicznie uzależniona od systemu kulturalno-oświatowego. Ludzie ci należąc formalnie do kasty pomiatanych, uciekają przed głęboce niesatysfakcjonującą ich rzeczywistością w świat metafizyki i filozofii, by w jałowych dociekaniach dogmatycznych zagubić swoje niesłuszne poczucie niższości. Myślę, że otrzeźwiający, zimny prysznic postulowanej przeze mnie reformy i im w konsekwencji wyjdzie na dobre, przestaną śnić na jawie i zajmą się właściwą samorealizacją. Test mój polecam szczególnie uwadze tzw. "reformatorów" tzw. "oświaty", jako rozwiązanie sprawiedliwe i ekonomiczne, a co najważniejsze przywracające porządek społeczny i równowagę duchową społeczeństw.

 

poprzednia strona 
			powrót do indeksu następna strona

14
powrót do początku
 
The VALETZ Magazine
[ http://www.valetz.pl ] lub
[ http://venus.wis.pk.edu.pl/magazine ]
kontakt: redakcja@valetz.pl oraz redakcja@valetz.pl

(c) by The VALETZ Magazine. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Powielanie i kopiowanie na dowolny noœnik w części lub całości zabronione.
Odpowiedzialność za treści tekstów i prac graficznych spoczywa na barkach ich autorów, a poglądy wyrażane przez nich nie zawsze zgadzają się z poglądami redakcji.
Materiały prezentowane na łamach The VALETZ Magazine są własnością ich autorów. Redakcja nie zwraca nadesłanych materiałów i zastrzega sobie też prawo do skracania tekstów.